torsdag 20. juni 2013

Holder det jeg lover 6

I kantina i dag traff jeg ei som kommenterte at jeg var tilbake fra "oppe i nord", og da måtte jeg tenke meg skikkelig lenge om for å komme på hvor jeg egentlig hadde vært i det siste, for nå har det gått lenge i ett med sykling fram og tilbake til kontor i tolv grader og regnbukse. Men det var Alta! Jeg var i Alta og sånn her arta det seg, i bilder og sms-sitater.

MF: "Veret e slik" 31.05 10:21

SE: "Alta! 22 plussgrader." Sent: 31. mai 2013 21:31

ISH: "Vågå 15 regn." Sendt: 31. mai 2013 23:39

SE: "Kranen er kommet!" 09:22

ISH: "The crane has landed. Ta bilder. Hvor mange er dere?" 10:24

Ikke spesielt kjempemange egentlig. (Derav kranen.)


SE: "På havet! I ordnede former. Søkk læk!" 11:12



 SE: "Sprekk i bord av fontenetypen = problem!?" 13:21


[Mellomspill: Martin tar bilde av den mest interessante lekkasjen og sender det til Åsmund som skulle ha greie på sånn. Ingenting skjer på ei stund. Martin får et tapt anrop fra et ukjent nummer. Martin ringer dem opp og finner ut at lekkasjebildet slettes ikke var sendt til Åsmund likevel, men til en fullstendig utenforstående som nå spekulerer på hva slags motiver Martin kan ha med å spamme fremmedfolk med bilder av lekk fembøring.

Åsmund får forøvrig bildet etterhvert, og det manes til tålmodighet fra flere kanter.]


ISH: "Virke den elektriske pumpa?" 14:28

Det var da enda godt.
Dugnadsgjengen er ikke fullt så stor, nei, fire av de her er bare publikum

Rigger etter boka (merk boka)

Skeiv horisont = rett mast!


SE: "Pizza fortært. Vin drukket opp. Mastra reist, plattingen på, pumpa forhåpentligvis i drift. I morra ror vi rundt neset igjen." 22:56



Og det gjorde vi!




Etterspill, sendt 5. juni 2013 09:59:

MF: "Ja då e braute som tett å rekna!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar