tirsdag 12. april 2011

Pølsefest i Britannia Hall

Jeg er utskremt på konferanse igjen. Denne gangen handler det om ekkolodd, og deltakerne er meg og hundre fremmede menn i penskjorter. De snakker stammespråket sitt (SNR, SIS, dual Rx, short Tx pulses, mammal protection power ramping rate) og kjenner hverandre fra sist. I kveld skal de ha icebreaker, men jeg gjetter at det fort kan bli bra mye artigere å ta buss til Byåsen der Renate har bursdag igjen, så dermed kommer jeg til å prioritere det framfor å være veggpryd på Dokkhuset.

(Forresten er det jo interessant, mye av det de her skjortemennene har å fortelle om ekkolodd. Spesielt i morra og i overmorra tror jeg at det kommer til å handle om mer geolog-tilpassede ting, og det er jo det jeg er der for å få med meg. Dessuten er det ei avveksling å få være i Midtbyen på en hverdagsformiddag, OG så har jeg fått en caps og ei t-skjorte:


- og faktisk noen andre gratisgreier også, og når sant skal sies så er det faktisk én konferansedeltaker jeg har sett før, for vi var på omvisning på jobben hans i Bergen forrige fredag.)

Men nå er det finklærne på og tulipanene i sekken og full fart til buss nummer nitten! Det var egentlig et par andre ting jeg tenkte å få dokumentert her også, mens jeg var i gang, for eksempel at det var båtbæring på Stadsbygd i helga, men det får vi heller ha til gode.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar