mandag 24. mai 2010

Toktslutt

Tromsø: Her sitter jeg i styrhuset med det hele og fulle ansvar for Seisma-båten etter at maskinist og skipper gikk i land for å rekke et fly. Jeg venter på avløsning, de skal komme i løpet av kvelden for å starte nytt tokt i morra, og så blir det et par dagers Dagtun-besøk og så omsider Trondheim igjen.

Det har vært et fint tokt, til tross for arbeidsmonotonitet og lange dager og folk som ikke hører hva du sier og som ikke kan forestille seg å ha noe annet enn potet til middag. Vi har vært innom allslags plasser både på land og på havets bunn, jeg har fått gått inn mine pastellfarga vernesko så de ikke ser riktig så frøkenaktige ut lenger, nyjuksa har blitt grundig bløyta sjøl om den kanskje ikke har betalt seg helt ennå og jeg har for første gang i mitt liv opplevd å bli ferdig med å være sjøsjuk. (Åtte dager, tok det. Egentlig er det bare tull å skulle gå i land nå, for neste gang jeg skal ut er midt i juni og da er det bare ei uke.) 

Men det her var visst alt for akkurat nå, det ser ikke ut som om de har like mye internett i Tromsø som jeg trodde? Fortsettelse følger, men kanskje ikke før uti uka en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar