torsdag 21. oktober 2010

Ikke kirsebærblomster denne gangen


Hortensiabedet i går: Piggdekksesongen ser ut til å være i gang! Jeg syns nettopp jeg tok dem av sykkelen, men det kan jo dokumenteres at det faktisk var den 11. april. Det er vel bare å legge om først som sist, tenker jeg, men inntil jeg kommer meg så langt spaserer jeg til jobb. Det er passelig langt og tar ikke altfor mye tid, forutsatt at man ikke skal stoppe og ta bilder av alt hele tida. Sånn her var det for eksempel i dag:




Og svinkaldt er det også, det bare kommer ikke så klart fram når det er sånn strålende sol og fargerik vegetasjon. I morra står valget mellom strømpebukse og blærekatarr. (Avstemning i kommentarfeltet? Kanskje ikke.)

Det er underlig med høst her på sydlige breddegrader. I fjor var det september veldig lenge, og så ble det plutselig jul! Jeg merker noe av det samme i år, og har kommet fram til at det er så mye sol hele tida at jeg ikke får med meg at det blir seint på året. Det var da også noe å føle seg malplassert for, utakknemlige unge. Det er faktisk veldig fint nedi her nå, skal jeg si dere! Og jeg ser rådyr fra kontorvinduet, og jobben min akkurat nå går ut på å se på breiflabb på video mens jeg hører på all musikken i hele verden, og ikke minst er det rett før det blir helg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar