fredag 31. desember 2010

Kavalkade blir det ikke

Nei, skal man rekke å få 87 innlegg i 2010-arkivet er det bare å hive seg rundt! Jeg hadde vel opprinnelig tenkt å komme med nyttårskavalkade og greier, men hele året står jo oppsummert på høyresida her og de beste publiserbare bildene har jeg allerede brukt. Dessuten er det fortsatt halvanna uke igjen til jeg har holdt på med denne utleveringa i et helt år, så jeg føler ikke at jeg helt har ansienniteten som skal til for oppsummering og trekking av lange linjer.

I jula har det gått i avslapning, for det meste, og i familieselskaper i alle variasjoner fra juleansjosfrokost for fire til folkehøgskolefemtiårsdag for seksti-og-noe. Det har vist seg at det er en statistisk signifikant forskjell mellom størrelsen på heime-nettverket til en som gikk på videregående med nesten utelukkende hybelboere for ti år siden og bare har omgitt seg med utlendinger siden, og en som har alle klassekameratene sine heime på juleferie samtidig og dessuten bor i kollektiv med den samme gjengen på studiestedet - i og for seg ikke noen stor overraskelse. Man har spist og spist og spist, vært et par ganger på ski og i fjøsen og gått gjennom mange knallharde runder Bezzerwizzer med familiens andre soleklare representant for målgruppa. (Skal jeg forresten si hvem som vinner?)

Nå skytes det raketter i øst og vest og straks skal jeg være med i bilen som går til nyttårsfest i ødemarken, der jeg igjen skal opptre som Den Store Ungen, men det blir kos fordet! Så jeg må finne finskjorta og kontaktlinsene og gorillapodden, angre litt mer på at jeg ikke har ladda opp det eneste kamerabatteriet mitt og skynde meg å få årets siste bilde ut på internett:


Godt nyttår, da!

3 kommentarer:

  1. Godt nytt år og kos deg som den store ungen! Her skal ungen i seng og mor og far spise andebryst med heimelaga potetmos og glasert rødløk til og se mord og mysterier på dvd : )

    SvarSlett
  2. Godt Nyttår, Sigrid!
    Det e en fornøyelse å følge bloggen din og æ ser frem til 2011 i så måte!
    Skulle gjerne vært med på familieselskap i romjula, men det va ikke mange dagan å ta av og heller ikke mye overskudd til å reise avgårde. Har jobba to av dagan i romjula.

    Håpe å se dæ hær i Fiolvegen i 2011! Da lover æ mer enn pulverkaffe og kjøpekake på menyen! Vi har til og med møbler...til forskjell fra din siste visitt her!

    Stor nyttårsklem fra Kristin
    (og æ har litt dårlig samvittighet for at æ ikke greide å oppfylle avtalen våres om julegave...du va veldig flink!!! Tusen takk!!)

    SvarSlett
  3. Heia begge! Jeg kan rapportere om en vellykket nyttårsfest sammen med alle de voksne, jeg fikk lov å drikke både sjampanje og konjakk og de lot meg vinne i spill.

    Kristin, takk for julegaven, jeg har prøvd den og den funker utmerket! Jeg skal klare å komme meg til Tromsø en tur før det blir kritisk lenge siden sist (jeg prøvde faktisk til nyttår, men hurtigruta var innstilt), det er jo både den ene og den andre som har fortjent besøk.

    Og takk for skryt også! Det er jo artig med publikum, og med kommentarer, sjøl om jeg ikke har vært så forvent med sånt til nå og dermed ikke har svar-automatikken helt inne...

    SvarSlett