tirsdag 4. januar 2011

Tiendedagen


Nå er jula slutt, og du er like stygg, og ingen kjærest har du heller, står det på nest siste sida av Jul i vårt hus. Det er jo som alle vet bare nesten rett, men nyere histories lengste sofajul er iallfall over og det er på høy tid å komme seg på bussen og toget og kontoret (som er nytt igjen, hurra for andre folk sin fødselspermisjon) og ikke minst å venne seg til å stå opp om morraen. Det skal bli bra, tenker jeg. Nå ligger det an til å bli en hektisk prestasjonsjanuar med frister og reising og ting jeg har glemt å bekymre meg over i jula, men det høres egentlig bra mye mer interessant ut enn å sitte aleine i ei krå, så jeg får vel bare gå på med krum hals. Forresten, velkommen tjueelleve! Nå er det ikke så nøye lenger at jeg aldri fikk helt taket på antall nuller i årstallet som var.
 
Mer er det vel ikke å si? Nå skal jeg ut og se etter stjerneskudd, og så er det om å finne ut hvor mange julegaver som får plass i bæggen, og i morra tidlig er det sannsynligvis ingen vits i stå opp for å rekke solformørkelsen siden det jo er januar. Vi høres i Trondheim, såfremt jeg ikke skulle ha noe voldsomt viktig å formidle i morra formiddag!

Nyttårsforsett: Skaffe mer stjerneskudd neste år, bruke lenger tid på å brenne dem opp

(Forresten, i Dagbladet på internett driver de og skal forklare meg hvorfor jeg er lei av jula allerede nå, mens folk holdt på i både tretten- og tjuedagesvis før: Det har å gjøre med at i gamle dager hadde de så lang juleferie siden de jobbet i primærnæringen.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar