søndag 2. desember 2012

For seg selv, og oss som er tilstede


Jeg som er nabo med Festningen trenger strengt tatt ikke egen adventsstake. I år kjøpte jeg en likevel (på kristenbruktbutikk), og slapp til og med å måtte fremsi det første adventsverset ut i tomme lufta siden jeg jo har hatt Sanja på besøk! Vi har gått på en masse kaféer som var nye for meg og ellers brukt mye tid i og under og rundt Nidarosdomen (der de blant anna har spara på skjelettet av en hodeskalleløs kjempeviking), det var ei ekte turisthelg.

Nå er gjesten reist og har etterlatt seg ei bok om palestinakonflikten og en kakeboks med finske pinner som det opprinnelig var planen at vi skulle ta buss til Skaun for å bli kvitt - nå må jeg øve bratsj til en orkesterspillejobb og så spørs det om jeg må begynne å ta inn over meg at folk skal ha julegaver i år også. Finske pinner, for eksempel, kan det være en idé?

3 kommentarer:

  1. Veldig god ide!

    SvarSlett
  2. Anonym4/12/12

    Har du fortsatt pinnedyr?

    SvarSlett
  3. Nå ser det faktisk ut som om kontorpinnedyrene er døde for øyeblikket! Med mindre de har lagt egg og gjenoppstår om ei stund, det får tiden vise. (Disse finske pinnene som skulle til Skaun ligger fortsatt på kjøkkenet mitt, men de er altså bare småkaker fra en kjøpesenter-julekakebod...)

    SvarSlett