fredag 3. september 2010

Noe ser annerledes ut

og det er kameraet! Jeg har hatt et Oppdrag i dag, for Jannik og Ine som SKAL flytte til Trondheim (hurra!) men som for øyeblikket er på et annet kontinent og har problemer med å komme seg på visninger. Dermed har jeg nå vært og snakka svært pent om dem til ei gammel dame samtidig som jeg avfotograferte alle rom i leiligheten hennes, og siden det finnes situasjoner der det ikke passer riktig like bra med 50 mm manuellfokus var det på med gammelobjektivet igjen. Nå ligger kameraten der og er plutselig blitt merkbart mer potent, jeg husker ikke at det så så komisk ut før..!

Vel, jeg kan jo fort få gjort noe med det. I morrakveld er jeg invitert på en kjapp klatrefest hos min yndlingsgeolog, og da kan det jo være at det kan bli aktuelt å trene på fokusering igjen. Erfaringa så langt tilsier at folk har det med å bli litt rare i fjesene sine når man sitter der og fokuserer og fokuserer på dem, det hjelper visst ofte med litt øl og kanskje flere folk tilstede.

(Hva, forklare hva jeg har på en klatrefest å gjøre? Jo, jeg er blitt høytidelig invitert, med forsikring om at det kommer slettes ikke til å bli noe klatring, for det er nemlig bare et påskudd, og så skal det ifølge arrangøren være "kjekke unge mennesker" der! Så det ser jeg fram til, man kan jo ikke få for mange kjekke unge mennesker.)

Men festskjemaet er litt stramt, altså, for det er mye pakking og rydding og ordning og vasking av kopper som må skje før sekstida i morra hvis jeg skal få maksimert antall timer sosialisering før klokka blir halv tolv og nattoget går til Fauske! Det er nemlig FERIE igjen for en fleksitidkontorist, og opplegget er lovende: Først heim og møte sau på tur ned ifra marka, inspisere den nyutsprungne bakeribedriften som jeg har skrytt sånn av til alle og kanskje til og med få feira litt bestefarbursdag om noen har planer om sånt. Deretter fly helt til Helsinki for å avlegge den lokale leserkretsen et besøk, sånn som alle vellykkede internettpersonligheter må passe på å få gjort fra tid til annen, og ta skikkelig mange nærbilder av dem mens de ser ukomfortable ut. Til slutt tilbake til Trondheim så tidlig at jeg ikke går glipp av mer enn TO lørdagsbarnetimer og én orkesterøvelse! Jeg gleder meg til alt og er godt fornøyd med at det faktisk ble noe av planen.

...

Nå er det pinade blitt natt igjen, jeg får vel gjøre noe med det. Ha det så lenge, nesten alle, vi sees snart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar