søndag 31. juli 2011

Heimkommet fra parallell virkelighet

 

Jeg er tilbake i sivilisasjon og folkeskikk etter dobbelt så lang tid under råsegl som jeg opprinnelig hadde planlagt. Sivilisasjonen er visst ikke riktig den samme som da jeg dro ut, men det har jeg til nå ikke visst mer om enn groteske og sporadiske oppdateringer fra en radio som viste seg å sende nonstop tv-program-samsending isteden for værmeldinger. Tilbake på internett igjen ser jeg at folk driver og berømmer samhold og vennskap og at alle norske er så bra på krisehåndtering, og det er jo fint å høre, men jeg har altså ikke deltatt i dette siden jeg bare har drevet og moret meg på havet i fjorten dager.

Ikke at jeg tror at noe hadde vært på den minste måte bedre om vi skulle sittet på land og vært triste mens vi mesket oss med massakredetaljer, snarere tvert imot. Jeg er glad for å ha sluppet unna det verste fra mediene, at jeg ikke har fått mata én og én ny delopplysning inn med teskje hele uka. Jeg har ikke sett ett eneste katastrofebilde før i dag, og det er helt greit.

Derimot har jeg tatt en del bilder sjøl, av ganske andre ting, og noen av dem er bra og skal få komme på internett! Etterhvert, altså, først må jeg dusje og sove og stå opp og komme meg på jobb og høre hva de har å si der til at jeg blei borte ei uke lenger enn det som står på lappen på døra mi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar