lørdag 2. juli 2011

Hva kan jeg si?

Det er blitt juli og jeg er litt lei av å skulle ønske at jeg hadde tatt på meg skjerf og ørevarmer hver morgen på tur til jobb, her har man liksom flytta til syden. Jeg har kjøpt en grill på tross av alle prognoser og med fare for å bli et sosialt utskudd som griller alene i parken (et sånt utskudd har jeg aldri i mitt liv sett, det sier en del om hvor utskutte de er), og jeg har grilla med den også, men ikke alene i parken foreløpig, takket være Jannik og Alex.

Huseieren har fått seg en kjempeblå bil, jeg har hatt min første arbeidsdag som Fast Ansatt i Staten (og ble med det samme mye mer voksen og profesjonell, det sier seg sjøl - jeg har snakket i telefon med fremmede i andre land og jeg har åpnet andres post med den mest selvfølgelige autoritet), langtidsvarselet på Yr er begynt å dekke noen viktige dager i neste uke og jeg er forsiktig optimist, på tirsdagen får jeg besøk av en jeg ikke har prata med siden totusenogseks og hvis jeg er heldig har han med seg ost.

Så begynner det jo å bli ei stund siden jeg var i Finland, gjør det ikke? Flere uker, minst. Sanja har løsningen på det og har invitert på Hai-segling i skärgården igjen, i august. Sist var det badstu og bål og naturhavner og navigering rundt kabelferger og svenskebåten fra Turku, og flått, og territoriehevdende svanefamilier, og forbud mot å tisse i Østersjøen, og sirupsbrød og røkte delikatesser og de vakreste svaberg overalt - jeg gleder meg.

Men først er det Braute! Og aller først er det Træna! Og i mellom er det prosessering av batymetri, hurra og god natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar