søndag 12. august 2012

Mer friluftsliv


På fredagen kjørte jeg seks timer med buss for å komme opp på et fjell med ei hytte full av sunnmøringer (-...no må dokke ETE!). Der var det badestamp og kakebord og blåbærtur og finvær og fabrikkutsalg av ullskjorter, og man tvang seg på frosker og leita etter molte og inspiserte ei gangbru med dårlig hollendertilpasning og så på handballkamp og fikk servert bacalao og spiste softis og tok kunstneriske solbrillebilder igjen, og Alex og Sissel måtte la ALT sommerferieskiutstyret sitt ligge igjen på hytta for å få plass til meg i bilen på tur tilbake til Trondheim.



Og nå er jeg her, og bilderedigeringsprogrammet viste seg å ha en svært bær-vennlig finesse, og gjett om det er mandag igjen i morra og gjett om jeg skal på hjertestarterkurs for å være føre var til neste gubbetokt. (Unnskyld gubber, det er klart at jeg mener "neste tokt der jeg bare er sammen med folk som er dobbelt så gamle som meg".) Men takk for ferien, folkens! Det var finfint både for meg og for Devold, om enn moltefangsten muligens var litt magrere enn man kunne ønske seg.


3 kommentarer:

  1. Anonym13/8/12

    Hærlige bilder fra ei nydelig helg! Moltebildet kunne ej tenkt meg pr Mail. Badevekta likte ikkje all etinga heller :0( men men... ( og d heite forresten "no må dokke ete!")
    Froskebilda kjem snart pr Mail!
    Takk for kjekt selskap, Sigrid!

    SvarSlett
  2. Anonym13/8/12

    Sissel

    SvarSlett
  3. Gudhjelp, takk, det skal jeg selvfølgelig FLUKSENS rette opp før flere legger merke til hvor skjødesløs jeg er med andre folk sine dialekter!

    SvarSlett