tirsdag 12. januar 2010

Det nye året....

...gikk inn med vin og sang og fine kjoler på hyttetur i Ramfjorden, og fortsatte med iherdig skigåing og isfiske etter torsk. (Det gjenstår å se om det er dette som blir standarden for 2010.) Sanja hadde samla nåværende og tidligere Svalbard-folk til flere dagers avslappa sosialisering på Dagtun og på hytta til Marika, og alt var strålende bra. Vi spiste reinsteik og finske pinner, sov halve dagen, spilte terning og leste dystopiske 40-talls-framtidsvisjoner høgt.

Den første januar fikk jeg nok en gang bekrefta at det jeg hater mest av alt er å bære ski i oppoverbakke gjennom bjørkeskog som aldri tar slutt. Men det var verdt det, på et vis, for på Fagerfjellet var det utsikt og måneskinn!



Sanja, Philipp, månen og Hamperokken

På selveste Ramfjorden var det snøfokk og mørkt, men skal man fiske på isen så skal man fiske på isen. Da vi var bra kalde og skulle gå heim igjen hadde faktisk Karin og Anne hatt napp ganske lenge, viste det seg, og dermed blei det sannelig gjedd til kveldsmat.


Philipp gjør en hederlig innsats på sjøisen


Den fjerde januar i år hadde jeg allerede vært på flere skiturer enn i hele 2009. Jeg kan selvfølgelig skylde på masteroppgave og sånn, men da tror jo folk at jeg ikke er klar over at jeg er en ekte latmakk, og der tar de jammen feil! Nå står skiene trygt i gangen og på kjøkkenet mitt (jeg har litt alternativ planløsning i Trondheim) og med litt innsatsvilje klarer jeg kanskje å DOBLE fjorårets skiprestasjoner?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar