søndag 10. januar 2010

Det var vel på tide

Okei, det er 2010 og jeg har vært kikker og gratispassasjer lenge nok, nå er det på høg tid å bli en ekte deltaker i den digitale hverdagen. (Blogging begynner kanskje å bli håpløst utdatert, for alt jeg vet, men det passer jo bra med mitt teknologikonservative image.)

Det her er vel et slags nyttårsforsett, tror jeg, at jeg skal begynne å skrive ting og legge dem ut på internett for å se om det finnes folk som er interesserte i hva jeg holder på med. Skal jeg dømme etter meg sjøl og all den tida jeg har brukt på å lese hva andre folk på internett holder på med, så vil jeg tro at det faktisk kan finnes noen, men vi får se.

En annen ting er at jeg akkurat har feira min ettårsdag som speilreflekseier (og forsåvidt digitalkameraeier også, apropos teknologikonservativ), og i det siste syns jeg at jeg har begynt å få kameraet til å forstå hvilke bilder det er jeg vil ha. Det er ganske stilig, syns jeg, og hvis jeg har en blogg å unnskylde meg med så blir kanskje irriterte folk litt blidere når jeg på død og liv skal ta bilde av dem. Jeg har noen ferske fra nyttårshelga, og dem har jeg tenkt å øve meg på å legge ut, men det blir ikke før neste gang.

Det var vel det jeg ville ha sagt i dag! Nei, forresten, en spesifisering angående å skrive om «hva jeg holder på med»: Det er ikke egentlig spesielt mye. Ikke er jeg på Svalbard lenger, ikke risikerer jeg å bli sendt til Sør-Afrika på tre timers varsel og ikke har jeg flytta til et helt nytt land, jeg sitter for det meste i Trondheim og ser på en datamaskin. Jeg har tenkt å se om jeg ikke kan klare å skrive litt likevel, jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar