lørdag 27. mars 2010

På tide å redde verden litt

Hei! Det har visst skjedd både det ene og det andre siden sist, blant anna har jeg tatt mitt livs første skiheis og øvd på å komme opp i redningsflåter, men nå har vi den såkalte "Earth Hour" gående og jeg sitter her og er dobbeltmoralistisk med datamaskinen på batteri. Lyset er avslått, uten at jeg tror det vil utgjøre noen som helst forskjell for verden. Det her kjennes egentlig litt som å sortere søppel sjøl om man vet at alle posene likevel ender opp på den samme fyllinga: I det minste blir man en del av statistikken og får gitt et slags signal om at man faktisk er villig til å ofre en millimeter tid eller komfort.

Men lyset av inne i én time på en lørdagskveld? På jobben kom det en epost der det annonsertes med fynd og klem at her skulle det sannelig markeres Earth Hour, og det vil si at lysene i gangen ville være avslått mellom halv ni og halv ti på kvelden i dag. Det er ganske nøyaktig midt i palmehelga, det! Hvorfor i alle dager skulle lyset være på i utgangspunktet? (Egentlig skulle jeg kanskje tatt en tur ned i byen for å bli indignert over flombelyste butikkvinduer, ser jeg, men det tror jeg ærlig talt ikke at jeg kommer til å gjøre all den tid jeg kan være nesten akkurat like indignert fra sofaen.)

...Nå er det to minutter igjen av timen, og den anledninga kan jeg jo benytte til å melde fra om at om ganske kort tid skal jeg gå til jernbanestasjonen og finne rett plass i nattoget til Fauske, og vel framme der blir det store spenningsmomentet hvorvidt noen på bussfronten har tatt høyde for at det skal stilles til sommertid i natt sånn at toget høyst sannsynlig kommer en time seinere fram enn normalt! Det blir bra teit hvis bussen går en halv time før toget kommer, men det gjenstår å se om jeg blir nødt til å underholde meg sjøl på Fauske lenger enn jeg strengt tatt har lyst til.

Da gjenstår det bare å si hjertelig god påske til alle fem lesere jeg kanskje ikke kommer til å treffe i ferien!

(Og neste gang kommer det forhåpentligvis bilder av både bakerovn og pusi, bare så det er sagt.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar