søndag 28. mars 2010

Tidssoner


På Elvenes! Her er pusia mi, som lova, men ovnen har jeg ikke blitt introdusert for ennå, jeg har stort sett bare kjørt buss og spist heimlagamat og ligget i badekar (nå er jeg så rein som jeg ikke har vært siden jul).

Den her klokkestillinga i natt viste seg å bli et kjempeproblem for alle i transportsektoren i Nordland fylke. Nordlandsbanen var nemlig helt i rute fram til klokka to, men da blei den plutselig én time forsinka, og det forplanta seg utover i systemet: Bussen fra Fauske måtte vente på toget fra Trondheim, minibussen til Drag måtte vente på bussen fra Fauske, ferga til Kjøpsvik måtte vente på minibussen til Drag, bussen fra Bognes til Narvik måtte vente på bussen fra Fauske, ferga fra Bognes til Skarberget måtte vente på bussen til Narvik, ferga til Lødingen måtte vente på bussen fra Fauske, bussen til Harstad måtte vente på ferga til Lødingen, og lenger enn det har jeg ikke oversikt over. Det var noen fly involvert også, forresten, fra Bodø til Finnmark og til Utlandet. Spennende greier! 

(Og så har jeg opplevd et nytt og litt uventa nattogfenomen: Pensjonistgjenger. Her gir man bort plassen sin i hvilevogna så de skal få sitte ilag på tur heim fra en vinter i Syden, og det man får igjen for det er kontinuerlig skvalder fra klokka fem om morraen når pensjonister våkner. Tunghørte er de selvfølgelig óg.)

Vel, nå har jeg skålt i whisky med min mor og vi har sett på Tonje Unstad på både tv og youtube, nå er det natt på Elvenes og påskeferien er begynt på ordentlig!

1 kommentar:

  1. hahahaha hjertelig lesing om transportbransjens utfordringer med overgang til sommertid :)

    SvarSlett