torsdag 11. mars 2010

Sigrid melder fra

Da jeg skulle finne på et bloggnavn i januar hadde jeg nettopp snakka med min mor i telefonen og hun hadde gitt uttrykk for at det kunne vært fint å ha en sånn cirka-oversikt over hvor ungene befant seg i verden. Til nå har det riktignok vært mye "meld fra hvor du var i forrige uke", men det er jo litt fordi det er artigere å fortelle om ting som har skjedd (ikke minst når man skal prøve å ta bilder av dem) og vel så mye fordi jeg vel egentlig ikke har vært så mange andre plasser enn Trondheim så langt i år.

Men nå har jeg altså ei melding å komme med: I morra blir det tidlig heim fra jobb og ettermiddagstog til Røros! Der sitter Renate i helsesøsterpraksis og har ingen å leke med, og dermed er jeg blitt invitert med ski og termos på helgebesøk. Det skal bli bra, forutsatt at toget faktisk går. (Det er visst ingen selvfølgelighet akkurat nå, i morrest var visst både Nordlands- og Dovrebanen regna bort.) Jeg har aldri vært på Røros, jeg gleder meg.

Ingen bilder i dag, altså, men forhåpentligvis neste gang. Jeg har hatt et litt anspent forhold til kameraet i det siste, og bare tatt bilder av nøytrale flater med liten blenderåpning. Etter forrige skitur med Johan måtte jeg nemlig begynne å ta inn over meg det her med at speilreflekskameraer faktisk blir fulle av støv etterhvert, så jeg har handla blåsebelg og rensevæske i dyre dommer og vaska sensor etter alle kunstens regler. Jeg aner ikke om det blei bra nok eller ikke, for nå er jeg jo blitt superoppmerksom på problemet, men det har jo sikkert vært støv på sensoren i månedsvis uten at det har plaga meg...

Vi får vel se. Nå er det natt!

2 kommentarer:

  1. Ja nå føler jeg meg oppdatert :) Godt skrevet, kusineSigrid!!

    SvarSlett
  2. Haha, hjertelig takk.

    SvarSlett