fredag 30. juli 2010

Ferieplaner, relikvier og publikumsfrieri

Jeg har et dagsferskt bilde av akvariekontoret mitt, for den som måtte være interessert:


Det er bra administrasjonen har satt igjen hyllemetre med sakspapirer og sånn, så ser det ikke så tomt ut. (Jeg har tenkt å si ifra om det til noen, men alle er på ferie, inkludert meg fra i morra av, så det haster ikke akkurat. Håper jeg får beholde bjørkefikenen, den er visst også Administrasjonen sin.)


Kontoret kommer dessuten med et mysterium. Det er denne her: 


Er det noen edb-kjennere født før 1980 (eller yngre, for den saks skyld) som kan identifisere denne maskinen? Kan jeg bruke den til noe? Kan noen andre bruke den til noe? Hvorfor hadde den hedersplass på pulten min inntil nylig?

Andre historiske greier: Trondheim driver og feirer 980-års-jubileum for slaget på Stiklestad, med klokkeklang og matfestival og konserter og sånn. Jeg får ikke med meg så mye, for jeg skal til Narvik og seile Tine sin Kiwi-båt ei ukes tid før jeg må røshe tilbake til Trøndelag for å rekke Braute-båten fra Hitra - dette kommer det forhåpentligvis rapporter fra før eller senere. Det som også skjer i byen, og som jeg rekker iallfall litt av, er at selveste Ann Cathrin plutselig er her, og de skal besøke meg i morra! Det er en merkedag.

Nå er det natt i Trondheim, og mørkt og høljeregn. Men jeg har en siste forespørsel til internett: Når jeg plutselig har fått ei tom ferieuke i begynnelsen av september, hvordan bruker jeg den? Er det noen som kanskje vil ha besøk, så si endelig ifra!







(Oppdatering, 7/8/10: Anca-Triiiin! Du må komme snart igjen.)

1 kommentar:

  1. Hei, Sigrid. Fint kontor du har fått, fine gardiner(gardiner har jo alt å si. Jeg synes den mystiske tingen er mistenkelig lik en skrivemaskin pappa hadde på kontoret sitt til langt ut på 90-tallet. -Har den kulehode og rettetast? (Kan være verdt en formue i så fall). En ekstra ferieuke høres ut som et luksusproblem. Hvis jeg er arbeidsløs den uka kan vi jo reise til en gresk øy og spise god mat? Fortsatt ship o´hoy. Hilsen Renate :)

    SvarSlett