søndag 4. juli 2010

Signe arbeidet


Det blei finvær den siste dagen jeg var heime, etter over ei uke med seks grader og regn. Etterhvert forsvant også oljebuksene i gulrotlandet, og nå hører jeg at de er ferdige med første runde lugging, det er en prestasjon!

Sjøl reiste jeg på en kjapp familieferie til Tysfjorden, med den stadig voksende familien til den helt andre Sigrid, og der var det pupping og soving og trilling av tur, og frosne meieriprodukter og midnattsol og svaberg-fjære og en toogethalvtåring som synger Per Spellmann til ni uker gamle lillesøster når hun skriker.
Og etter å ha sneket på ferga fra Kjøpsvik og fått igjen for det med ei ukomfortabel natt i sittevogn er jeg nå tilbake i Trondheim og i morra skal jeg på jobb - håper det ikke blir så mye kjeft å få for at jeg har vært borte i ukesvis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar