onsdag 27. oktober 2010

Vi oppdaterer

Nå har jeg bakt ei kake til geologene, og den skal spises i morra klokka to på det Hemmelige Rommet, som jeg forøvrig fortsatt ikke har tilgang til. (Den må vel gå i orden snart, den søknaden? Alle de andre i gangen slipper inn der, til og med han som har tjenestegjort i den sovjetiske hæren.) Det er sånn kake som sjefen ikke liker, men han kan bare ha det så godt! Dessuten tror jeg muligens han er borte på møte i morra.

Det er litt på grensa til hektisk for tida, med abstract som ikke har noen tilfredsstillende norsk oversettelse og som skal skrives og leveres, med figurmakeri og posterdiskusjoner på tvers av bra mange breddegrader (det vil si seks), med innspurt i høstfestforberedelsene som ikke er helt sånn som høstfestforberedelser var i gamle dager og med et fly som skal rekkes på lørdagen klokka elleve. Så står sykkelen der til spott og spe med nypunkterte vinterdekk som jeg har sørga for sjøl siden alt jeg eide av dekksspaker blei overmanna av materialtretthet på søndagen, og da jeg hadde knekt den ene etter den andre måtte jeg finne på noe lurt for å få av og på de der dekkene, men det jeg endte opp med var tydeligvis ikke så lurt likevel. Nå er det forresten mildvær igjen og det hadde vært fint sommerdekkføre, men det hjelper jo ikke meg.

Fly, ja? Jeg kan informere enkelte lesere om at jeg faktisk har tenkt å lande på Skagen på lørdagen, jeg skal nemlig heim IGJEN (de andre par leserne vet det allerede). Bare et par dager, altså! På tirsdagen er jeg forretningsreisende til Harstad, det er det som liksom er påskuddet for heimturen. Jeg gleder meg, men først må jeg visst bli ferdig med voldsomt mange ting. Bra at kakebakinga er ute av verden, iallfall, for nå kan jeg legge meg med god samvittighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar