torsdag 23. desember 2010


Det nærmer seg jul, og jeg har bare én leser igjen, ifølge statistikken, så hei til deg! Her skal du få høre hva det har sysledes med i Eldhusbakeriet i dag: Rug/spelt-brød og sandbergbrød og kornbrød på metervis og valnøttbrød og myslibrød (som blei litt bleike, men smakte utmerket til kvelds, det ene som mor mi klarte å redde unna til seg sjøl og til bakerens barn og mann) og focaccia og horn og julebrød på juebrød på julebrød på julebrød og boller og krydderbrød og skillingsboller og vørterkake, som jeg nå omsider er blitt introdusert for, og sukkerbrødbunner som egentlig ikke var til salgs, men så blei de det likevel, og kanelsnurrer som jeg fikk lov til å snurre helt sjøl! De blei fine.




De blei faktisk så fine at det var best å gjømme dem, så ikke folk skulle bli så skuffa over at alle som var igjen var bortbestilt allerede.

Klokka halv ett var den mest kritiske fasen over, sier de som hadde ansvar for den (jeg har bare båret brød rundt omkring og merka ikke noe til den kritiske fasen), og det kom en bussjåfør inn og tok bilde:


Så sånn var nå det! Nå er det ferie i bakeriet, og det er natt til lillejulaften og jeg må pelle meg vekk så far min skal få bona golvet med eder & forbandelser. Får berge med meg katta opp på badet, stakkars.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar