torsdag 9. desember 2010

(Dette er forsåvidt gammelt nytt)

Var det ikke noe jeg hadde tenkt å dele i dag?

Jo, nettopp, det var årets julegran:


Hvis noen skulle komme og spørre hva JEG syns, så kommer jeg først til å svare at dette ser passelig teit ut og at jeg nok hadde kommet til å skjemtes om det nå hadde vært MITT juletrepynteansvar som endte sånn her. Men da vil noen si at jamen, dette må de jo ha gjort med overlegg, det kan ikke være at Komiteen bare ikke SER at det ser teit ut! Og da må jeg tenke meg om, og så kanskje rette frustrasjonen en annen vei, for eksempel mot den typen folk som jeg antar er grunnen til at Komiteen måtte passe på å henge lysene så høyt at ingen kan få tak i dem i fylla. (Det kan være bra pinlig å være norsk i Syden og sånn, men fy fader det er fort gjort å miste troa på Verdens Beste Land ved å ta en tur i Midtbyen på ei lørdagsnatt også.)

Det kan vel forresten hende at jeg i min velvillighet tillegger Komiteen et hærverksforebyggende tiltak for mye, og at de rett og slett ikke syntes at det var så nøye om treet så ordentlig ut. Da er det iallfall ikke mer enn rett og rimelig at tilfeldige folk henger dem ut på internett, og nå har jeg bidratt med mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar