søndag 12. desember 2010

Jeg fikk en ananas av nissen

...men så satte jeg den trygt på ei hylle i biblioteket så ingen skulle hive den i oppryddinga, og så glømte jeg den! Nå håper jeg at den fortsatt står der når jeg kommer på jobb i morra, ellers var jo noen sin tyvekroning helt bortkasta.

Det var et vellykket julebord! Vi hadde julelunch først, et par timer med sjølskryt og lange taler og en overraskelsesopptreden av geologenes sakral-ironiske hylekor (som vi fikk sjokolade for, og en hel masse komplimenter etterhvert, riktignok skal det innrømmes at noen av komplimentene var av typen "det var jo virkelig en vanskelig tekst"), og sannelig klarte ikke vi gjørmeforskerne å hale i land prisen for årets lag! Det betyr penger til en lagtur til fremmede land igjen, og det er jo ikke å forakte, sjøl om det selvfølgelig ER mye interessant å se i grustakene i Melhus også.

Selve julebordsaktiviteten begynte klokka tre, og det passa meg jo bra siden jeg hadde planer om å sitte og fryse i Lademoen-kirka hele lørdagsformiddagen, for da de (vi) siste ble nødt til å gå heim fordi det ikke var noe mer julebord igjen var ikke klokka mer enn ett. Da hadde det vært dansing og ukulelespill og heimebrygga øl, det hadde dukka opp kolleger man aldri før hadde sett siden de vanligvis sitter innelåst på labben hele dagen (og dermed får jeg vel ikke sett dem igjen før neste julebord), og noen hadde liketil med seg en beibi. Han trivdes utmerket, han, men så var han jo italiener.

Okei, det var den rapporten det blei tid til, nå skal jeg rekke en buss og deretter en skitur med en singaporianer, og deretter noen søndagsåpne julestressbutikker, hadde jeg tenkt. Vi kommer tilbake med mer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar