søndag 6. mars 2011

Intervallvær


Første helga uten program siden antakelig januar, det er uvant! Jeg har gått i butikker, det er det verste jeg vet og da er det greit å ta alle på en gang når man likevel ikke har noen unnskyldning. Det var forsåvidt en interessant byrunde sånn reint meteorologisk sett. Annahver gang jeg kom ut av en butikk var det knallsol og postkortbysnø (av den typen som er ren og hvit og jevnt fordelt og får Nordre til å se ut som Skomakergata i maks en halvtime før den blir til sørpe og gjørme og is og saltvann og brøytekanter i sykkelfeltene), annahver gang var det to meters sikt og umulig å gjenkjenne folk på gata fordi man måtte gå med øynene igjen i fokket. Men jeg fikk ordna alt, og var flink og fornøyd, og kjenningene jeg traff traff jeg inne på butikkene der de enkelt kunne identifiseres.

Det er forøvrig andre ting man heller ikke har noen unnskyldning for å ikke få gjort når det er heimealeine-helg:
  • Øve på bratsjen sin siden det er konsert om, oi, nesten bare tre uker og man har blitt flytta én stol til venstre siden den ekte gruppelederen har gyldig fravær på konsertdagene, og det dermed plutselig har noe å si om man feiker eller ikke. 
  • Skrive epost til sånn cirka hundre kjenninger som man skulle ha svart for lenge siden. 
  • Få kontroll på de der Petersburg-bildene sånn at neste eventuelle besøk som har lyst til å se hvordan det var der slipper å måtte bla gjennom en million Eremitasje-interiører og ufokuserte fremmede forskere på kontor-vorspiel. 
  • Oppdatere bloggen til glede for tanter og besteforeldre og for tilfeldige folk som søker etter nakne studenter! 
(Gudhjelpemeg, jeg begynner å komme høgt opp på google-rangeringa der allerede. Når det gjelder søkeord som "fastelavensboller" og "feitetirsdag", imidlertid, så må du være en særdeles utholdende googler for å kunne ende opp med treff her, men gjett om de gjør det likevel! Oppskriftssurfere, altså, de lar ikke en stein være u-snudd.)

5 kommentarer:

  1. Hehe æ skavtt litt da Eldhusbakeriet dukka opp som treff på google på når æ leita etter fastelavensøndag :)

    SvarSlett
  2. prøver og kommenter...får det ikke til

    SvarSlett
  3. jeg følger bloggen din og synes du skriver søkkandes godt!!
    Jeg er begynt å blogge igjen: jadeforminengelsand-sand-sand-sand@hotmail.com

    SvarSlett
  4. nei, det skal være jadeforminengelsand-sand-sand-sand.blogspot.com

    SvarSlett
  5. Sand-sand-sand-sand-sand-sand-sand!

    (Du fikk jo til å kommentere helt fint. Takk for lenke og kompliment!)

    SvarSlett