mandag 28. mars 2011

Trallala vår

Når det går elleve dager mellom hver gang man oppdaterer blogg blir mødre utålmodige og begynner å ringe for å få høre nytt. Da får man høre nytt sjøl, heimefra, blant anna at ens gamle musikklinje visstnok har invitert alle sine tidligere elever på kjempestort jubileum neste helg. Det var synd man ikke visste om det før, men det er nok for seint å skaffe seg facebook-konto nå.

Elleve dager, ja. Emner blir fort litt gamle å skulle fortelle internett om, så jeg tenkte kanskje dere ville se noen bilder jeg har kommet over i helga isteden?

For ei ukes tid siden satt jeg med en allerede demontert sykkel og vurderte om det ikke var like greit med sommerdekk nå, det var avbæra praktisk talt hele veien til jobb og så var det jo dessuten langt uti mars, hvis det skulle bli et par glatte dager til kunne jeg vel spasere eller ta buss. Det endte med at jeg la på de gaffateip-armerte vinterdekkene igjen likevel, og nå syns jeg egentlig at det var det lureste av alt, for nå i går måtte jeg skufle vekk førti centimeter snø for å i det hele tatt komme meg ut av døra på sivilisert vis.

(I dag kom det mer snø, selvfølgelig før huseiern kom heim fra skiferien sin sånn at hun ikke fikk sett hvor flittig jeg har vært.)


Etterpå var jeg så godt igang, så jeg beholdt gamasjene på og grynna en tur i parken, der var det fullt av henrykte hunder. Dessuten perioder med sol, og overlappende perioder med vind.

  (Det her bildet er fint, det syns jeg dere skulle klikke på og se ordentlig.)

Så var det visst ikke så mye mer fotografering den dagen. Da det blei kveld var det konsert der man kjenner kjæresten til en som spiller trommer i det ene bandet som varma opp, så det var vel mest dem vi var der for å se, og de leverte som bare det, mens selve hovedattraksjonen viste seg å være i sjangeren repeterende gitarbråk. Dem om det!

I dag er det søndag og jeg klarte å kapre meg en invitasjon til pannekakefrokost hos Jannik. (De skal flytte igjen til høsten, til et anna land. Det er trasig, men nå blir det i det minste ikke like urettferdig for Nicolas at de ikke bor i Tromsø! Nicolas, du vinner.)

Her er frokostklubben i 50 mm (Ine er på feltarbeid og fanger spurv i folk sine fjøs på Nesna, Renate pleier syke på legevakten):



Utover det: Bratsj (generalprøve i morra), epost, aktiv ignorering av oppvask. Blogg, ferdiglesing av diffust ubehagelig klassiker med handling fra Kongo, sprading rundt i ny genser som jeg først har strikka helt sjøl og så har tova til praktisk talt vanntett. Oppdrikking av gammel pappvin så jeg ikke skal bli nødt til å servere den til noen i et anfall av desperasjon (de kan få ny pappvin isteden, en som smaker godt). Bilder. Mer internett (dere har snø i Tromsø og, ser jeg). Mild undring over at leggetida er passert med en hel time uten at det merkes noe særlig. Plutselig erkjennelse av at det er sommertida, det, gitt, og om jeg ikke legger meg NUH kan det bli spennende i morratidlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar