mandag 4. april 2011

Klister er min nye bestevenn


Hyttetur i helga som sjuendehjulpåvogna med parvise slovenere og tyskere og tsjekkere! Vi har smelta masse snø på komfyren (det er uvant med sånne fancy-hytter som har tv og kaffetrakter, og enda litt mer uvant blir det når vannet er stengt av for vinteren, da ender man opp med en standard som er nøyaktig den motsatte av leiligheten min), grilla pølser i peisen og gått på bakglatte ski i motvind og oppoverbakke på oppråtna vårsnø i massevis av plussgrader, med gnagsår. Nedover var det straks bedre, og dagen etter var vi på en anna skitur - da var det mer som på bildet over her. Hurra, d-vitaminer!

Det var ei fin avveksling etter to byhelger på rad. Jeg har gjort nytte for meg som norsk-fasit (det vil si at jeg har snakket et riktig pent bokmål i flere dager nå), har funnet ut at mine neste ski skal ha kortfellefeste i tillegg til telemarkbindinger og har så smått begynt å ønske meg en ekstra blits til kameraten. Og så har jeg ligget ute to netter i jervenduk (man må nemlig benytte anledninga når den er der, alternativet ville vært å bare legge seg ut i hagen på Møllenberg), og det er riktignok ingen bragd når det er praktisk talt tropenatt i Tydalen, men det var fint fordet! Duken fungerer særdeles tilfredsstillende og sånn ser det ut når man ligger i den og hører på høljeregnet som ikke kommer seg inn:


Nei, nok bilder av meg. Nå skal jeg straks reise til Bergen, til en forandring, og se om jeg finner noe å fotografere der! Dessuten skal jeg workshoppe med en gjeng folk som bedriver havbunnsmodellering, og jeg tror det kommer til å bli meget bra.

---

Har du sett, der blir det for seint til å stoppe lester og se på vampyrer på nett-tv, sånn som jeg hadde tenkt. Jaja, ny sjanse i morra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar