torsdag 4. august 2011

Så mange bilder


Kilvær

Hysvær og hardangerjakt Mathilde

Ehus om natta

Jæger ror (men det er Oda)

Søla (bratt)

Vega

Et prøvesøft

Stein

Silkeseil

Mer silkeseil

Ordinært plebeierseil

Siste innspurt mot Stadsbygd


Så lite tekst

Beklager, men jeg kan ikke sitte oppe lenger, jeg har nemlig lovt min mor at jeg skal stå tidlig opp og få tak i en fastlege som kan fortelle meg om det er tæring eller krupp som har fått meg til å synes så synd i meg sjøl denne uka. Jeg som var så sterk på søndagskvelden som jeg knapt kan huske å ha vært! Nå er alle musklene blitt til gelé og når jeg ringer sentralbordet for å si fra om at jeg ikke kommer til å sitte på kontor i dag heller har de allerede glemt hvem jeg er.

Men det var fabelaktig å seile. Og jeg er blitt forfremmet til bestmann, det er en ære. Og sjøl om jeg har surka og klaga min nød over å måtte tilbake på jobb og ikke kunne bare seile og seile og seile, så skjønner jeg jo at jeg er priviligert når jeg bare kan ringe til denne jobben fra ei tilfeldig Vega-øy en morra og si "de trenger meg for å få båten heim, ikke sant at det er helt greit at jeg bare blir borte ei uke til?"

Og jeg skulle gjerne skrevet mer, men den her gangen lover jeg ingenting. Så neste kapittel kan komme til å handle om finska skärgården - forutsatt at jeg ikke sykner helt hen før den tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar