onsdag 28. september 2011

Attende toktdag: The botten is nådd

I MORRA er det bare EI UKE til toktetappen er OVER og jeg kan GÅ I LAND. Der skal jeg BEVEGE MEG UTENDØRS, SPISE GROVBRØD, TREFFE ANDRE FOLK og generelt GJØRE TING som IKKE er å følge med på enten en havbunnsvideo eller en seismikklinje.

Det skal bli deilig. I morrakveld skal vi forresten til Bodø, sies det, for å få ny toktleder og reservedeler til kameraet (alle veddemålene våre blei gjort til skamme, det har nemlig ikke kræsja siden forrige tirsdag), og det tenker jeg også blir bra. Kanskje de har øl der, til og med.

Etter det: Bare ei uke igjen.

(Og forresten så er det tross alt marginalt bedre å stirre på grusholdig sand på en dataskjerm enn å bare ligge i ro og vente på at kulingen skal gi seg. Klokka fem i morges regna jeg ut at av de siste tredve timene hadde jeg sovet i tjueen.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar