onsdag 14. september 2011

Fjerde toktdag: S-k-ø-s-k-u-k-k

Dette kommer egentlig omtrent ett døgn for seint, for i dag har jeg nemlig klart meg bra og spist alle måltider og ikke engang spydd. I går var det verre, men da var jeg ikke i stand til å så mye som tenke på et tastatur - jeg fikk imidlertid gjort meg noen interessante observasjoner rundt fenomenet sursøt saus.

Men toktet går bra! Det er nordavindskuling etter meldinga (men vanskelig å holde rede på himmelretningene uten landkjenning), og mer sjø enn jeg noengang har vært utsatt for før, tror jeg, så vi har måttet avbryte multistrålekartlegginga og nå kjører vi video for alle penga. Med litt hell kommer det noen dokumenterende bilder etterhvert? Jeg har vært teit og lagt igjen UV-filteret til kameraten heime, det som jeg bruker for å beskytte linsa mot meg sjøl, så nå er det såvidt jeg tør å ta av dekselet. Men det skal bli bilder, altså, senere. Først har jeg tenkt å legge meg igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar