tirsdag 29. november 2011

Tilfeldig informasjon, 29. november

  • I dag er det like varmt som det var i juli da det var så kaldt, og det betyr at jeg kan vente enda litt til med å skaffe nye piggdekk siden de gamle er mer gaffateip enn gummi og har fått en tendens til å punktere bare jeg sykler forbi en plass der noen hadde tenkt å knuse ei flaske en gang i ei fordums russetid, og jeg dermed ikke hadde tenkt å sette dem på en eneste gang til. 
  • Snickerskake må uttales som om man var bergenser (snikkærrskaakæ), og to tredjedels porsjon av den som det står bruksanvisning til her metter førti orkestermedlemmer på generalprøve. (Resten av kaka gjør jobben som frokost, ser det ut til.)
  • Jeg skal snart heim! Men det er mange ting først: Bratsj som skal spilles og folk som skal flyttes og jul som skal handles og planer som skulle ha vært lagt for lenge siden, og dessuten sier statistikken flere lesere enn noensinne og kanskje alle bare sitter og venter utålmodig på mer vitenskapsblogging? Det er en del å leve opp til for øyeblikket, altså.
  • (...og pinnedyret mitt har dødd, stakkars, den største. Men elleve måneder er kanskje en anselig alder for et insekt, og jeg har fortsatt fem nye igjen som ikke er blitt adoptert bort, så tapet er til å bære, ja, det er nok det.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar