torsdag 19. januar 2012

"Klokka er åtte tretti, du kommer femten minutter for seint til jobb."

Den beskjeden har jeg jeg fått formidla fra radioen litt for mange ganger så langt i tyvetolv (nesten alle gangene, faktisk), men i dag hadde jeg med meg implosjonsmuffins til den der jobben, så nå regner jeg med at jeg har goodwill ei stund til?

Jeg gleder meg til å få google-treff på implosjon

Treukersgrensa for overnattinger i samme by nærmer seg faretruende! Dette er det på tide å gjøre noe med, i helga flesker jeg til med et par netter i Norheimsund sammen med de ordentlige styremedlemmene i oldsmobillauget. Turen innebærer demonstrasjon av dårlig Braute-ånd, dessverre, i og med at jeg kommer til å ta fly til Bergen isteden for tolvtimers nattbuss eller femtentimers tog, men sånn er det. Neste helg blir det turné til både Sør- og Nord-Trøndelag, jeg lover å ta buss da. Og helga etter det: Heimtur? (Det kan se sånn ut, faktisk, og det kan til og med hende at den blir finansiert over statsbudsjettet, det er vel ikke så verst.)

Jommen sa jeg stillesitting. Forresten så har jeg slettes ikke bare sittet stille i Trondheim de siste tre ukene, jeg har jo for eksempel vært ute med Helge i selveste Bymarka flere ganger i allslags vær, for eksempel i pudder og fullmåne og i fire plussgrader og regn, og det har vært knall. Men bilder blir det ikke av det, ikke så lenge kameraten aldri kommer opp av sekken. Det er et forbedringspotensiale, jeg innser det.

Okei, nå må jeg pakke håndbagasjen! Og så skulle de koppene vært vaska, i tilfelle det blir husundersøkelse. Ønsk meg lykke til med bussnavigasjonen i Hordaland, er dere snille, så kommer jeg snart heim igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar