torsdag 11. oktober 2012

Alltid kaldt i Alta

Så da var det Trondheim igjen, og jeg registrerer at jeg er kommet til et stadium der alle på jobb går ut ifra at jeg har reist til Finland hvis de ikke ser meg på ei ukes tid, men den her gangen har jeg jo vært i Alta og lukeparkert en fembøring.

Med 20 centimeters klaring.

Og sånt får man jo aldri bilder av når man er frisk og rask og ikke kan unnskylde seg bort fra å bære sin del av lasset (dessuten er jo bæringa det artigste av alt), men det var altså opp i ei betongfjære og så 250 meter etter veien. Etterpå kom båtforeningskallene og tipsa oss om firhjulstrekker og mobilkran, men jeg tror de må ha vært litt imponerte i det stille, iallfall noen få av dem.

Jeg tegner ruta isteden

Det var ei bra helg, jeg blei valgt til kasserer og opplevde et skikkelig elendig sjekketriks og sølte tjære på en ny genser og fikk mye hån for liggeunderlaget mitt. Vi blei servert elg-bidos og så på sommerbilder og Marius sagde sund roret med motorsag, men han skal reparere det igjen, og årsmøtets rådgivende avstemning om neste års seilplaner kan muligens ha vært litt farga av at alle de stemmeberettigede var av den sorten som mer enn gjerne møter opp på dugnad i Finnmark. Nå er båten emballert og alle de fine folkene har reist hver til sitt (Tana, Tromsø, Nesodden, Øystese...) - her er de siste bildene ukommentert siden det er langt på natt og noen av oss visstnok har et kontor det forventes at vi skal sitte på i morra.





(Forresten så var det ikke sant at det var så kaldt hele tida, men til gjengjeld fikk vi nok mesteparten av årsnedbøren natt til søndag og måtte ut midt i festen og hasterigge presenning.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar