fredag 26. oktober 2012

Den som ikke har piggdekk nå, den må gå


Så jeg må huske å gå på en butikk en eller anna gang og kjøpe nye piggdekk der siden jeg aldri kom så langt i fjor, men det kan jo ikke være en hvilken som helst butikk, for det skal jo være BRA piggdekk som skal holde i ÅREVIS, og så kan jeg jo ikke gå dit uten å ha pugga alt jeg trenger av dimensjoner og prisklasser og bransjeuttrykk, for ellers kommer sykkelbutikkfyrene til å plassere meg i har-ikke-peiling-kategorien og så kommer jeg til å ende opp med noe mannskit likevel, sånn som jeg vanligvis gjør, SPESIELT når det dreier seg om service og bytting av deler og justering av gir og sånn som jeg ikke gidder eller er kompetent til sjøl - sist endte det med at jeg klipte av girvaieren med ei avbitertang som jeg først måtte gå og kjøpe på en kveldsåpen jernvarehandel - for sjøl om jeg BER dem om å skifte alt som trenges fordi jeg VET det meste begynner å bli utslitt siden sykkelen ikke har vært gjenstand for mye kvalifisert vedlikehold siden cirka 2007, så får jeg den tilbake fra verksted uten at noen sier et ord om at girene kanskje ikke kommer til å virke så bra som jeg kan ønske meg, sikker på grunn av noe de tror er for dyrt til at jeg vil synes det er verdt å få dem til å bytte det.

Men det ville jeg altså ha syntes! 

Ikke at det egentlig er så voldsomt bra sykkelføre uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar