søndag 5. mai 2013

Har DU noe ull?


Ny maimåned, ny turné! Første etappe gikk til Inderøya med fjæresykling og ølsnobberi og støtting av det lokale næringsliv, andre etappe foregår i kjeldress til knes i lam. (Videre kommer Roma og Trondheim og Øksnes Vestbygd, etter planen, men det får det heller meldes fra om fortløpende.)

I heimhuset er alt som det skal, kleskoden er stilongs og mor mi baker store marsipankaker når eldhusabstinensen gjør seg gjeldende - det er redusert åpningstid i anledning lamminga, nemlig. Arbeidsferien min kom ei uke tidligere i år enn den vanligvis har gjort (ifølge pålitelige nett-arkiver), og det merkes på en mjukere start og på at ingen dyr er fått kommet på mark ennå og på at matmora på Elvenes ikke har fått ta imot et eneste lam så langt i år, men det skal det nok bli rikelig med anledning til fra og med i morrakveld.

...Og med det har jeg stilt meg sånn at jeg blir nødt til å få det her innlegget publisert mens det ennå er sånn nogenlunde lørdag! Den gikk fort, tida, men det har vært fint å være heime og føle seg høg og slank og til nytte.


(Resten av bildene av ferske blaute lam tenker jeg skal få vente til neste anledning.)

1 kommentar:

  1. Herrlighet, du farte :) stikk innom hvis du reise forbi her!

    SvarSlett