søndag 5. mai 2013

I have been a fool for lesser things

Oppdatering to dager på rad! Det blir nok ikke noen vane, men så er det jo en gebursdag som er anledninga den her gangen og den er det jo viktig å få på rett plass til neste gang jeg lurer på hvilken dato det egentlig var. (Det er femte mai.) Jubilanten er ute på ekspedisjon og tar ikke telefonen, da får han finne seg i å bli hengt ut med både bilde og navn på internett isteden:

(de bomma såvidt på årstallet der, ser jeg)

Okei, unnskyld. Jeg har da en mengde bilder som er av den ekte herr samfunnsforsker Holand, det er ikke det. Mange er riktignok i kategorien støvler i solnedgang eller ryggen til en skiløper i det fjerne, men de kan vel være fine likevel.



For ikke å snakke om en klassiker i de kretser der jeg vanker i yrkeslivet: Målestokk i motlys ved interessant geologisk lokalitet.



Det er fint, og ikke så reint lite uvant, å plutselig ha fått et sånt liv der folk finner nye fjell til deg og tar deg med opp på dem. (Nå er det ikke alle som er bestigelige, såklart, vi nevner i fleng Forbordfjellet og det-høgste-punktet-i-Bjugn.) NSB har gode dager med all togpendlinga jeg bedriver for tida, og jeg hadde tenkt at de godt kunne få regne med den inntekta ei stund framover. Før eller seinere kommer også jeg til å lære meg kommunene i Nord-Trøndelag og landene i Afrika, og da får jeg nye quiz-kategorier å hevde meg i! Når det gjelder telemarkkjøring lover jeg ingenting.


Ivar lager livsfarlig god pesto og kan hele Abba-repertoaret, og han har en skikkelig skikkelig stor TV som viser actionkomedier. Gratulerer med dagen! Du er en fin fyr, det har jeg til og med hørt at de har sagt på radioen.
 
Og se her: Firlinger!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar