fredag 9. desember 2011

Lebensmittel


Det lukter bakeri av kameraet mitt, i gårkveld lukta det fjøs. Jeg er heime og gjør nytte for meg ei stund nå som det faktisk trenges (og kunne kanskje ønska meg ei t-skjorte med cirka den teksten på, for gudhjelpemeg så mange kunder det er av typen så-heldig-du-er-som-får-tjent-deg-opp-litt-lommepenger-til-jul), og det går i brødbæring og kassaapparat og nesegrus beundring av mor mi sin steinovnslogistikk. I morra er det lørdag og lista blir lagt enda høgere, så egentlig er jeg visst nødt til å bare gå rett i seng, men her er et par bilder iallfall:

Safran i svingene (nei forresten, safran overalt, mandelmasse i svingene)

Så du var ute etter kanelsnurrer? Skilingsboller? Safranbakst? For seint, mister, her er en hvetebolle uten rosiner, take it or leave it.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar