torsdag 24. mai 2012

"Welcome back from fieldwork, I see you are not so tanned"

Toktbildene med kjeldresser og skiføre og vinterfiske i Henningsværstraumen passa plutselig ikke så godt akkurat i dag, når Trondheim har bestemt seg for å vise seg fra si beste side med kirsebærblomster og t-skjorte-sykkelføre og grilling i hagene til folk som er så etablerte at de har hager. Dette gjør Trondheim for at jeg skal glemme hvor vanskelig det var å gå på flyet i går og hvor lite motivert jeg er til sånn der kontorjobbing nå når jeg har vært ute i den virkelige verden såpass lenge, bare at det virker ikke, Trondheim, beklager.

Men de var glade for å se meg på orkesterøvinga, i det minste! Og oboisten sier at siste gang han var med i mitt Aller Første Symfoniorkester, da var det jeg som ikke var født...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar