onsdag 17. februar 2010

Feit-tirsdag


Det var i går! Og for den som kjenner svensker av den typen som vil gå gjennom ild og vann for sine fastelavenstradisjoner (sånn at de for eksempel passer på å bake bollene allerede på søndag siden de kjenner at de holder på å få transatlantisk ubestemmelighetssyke og helst vil slippe å måtte krype på sine feberhete knær til butikken etter mel og fløte på tirsdagen) så er sjansene gode for semlor. Jeg klarte å trøkke i meg to, og regner med at det skulle holde for de neste førti dagene. Johan begynner forhåpentligvis å komme seg nå etter flere dager på sofaen (og ei uke i Quebec), og det må han jo, for han har planlagt ny semle-session neste tirsdag. Gode greier!

(Og til den som syns at jeg snobber meg til med utenlandsk navn på vanlig mat så kan jeg altså opplyse om at semlor slettes ikke er det samme som fastelavensboller, semlorna har nemlig et hemmelig rom fylt med marsipan! Forresten er det berlinerboller som hører til fastelaven.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar