fredag 19. februar 2010

Kake på døra


Det var en relativt produktiv dag på jobb og da jeg sykla heim var det fortsatt lyst (det var andre dag på rad!) og de gamle piggdekkene gjorde jobben sin eksemplarisk. Heime i Fyrstikkeska var jeg visst fri for middagsmat, så jeg spiste ei brødskive med banan isteden og bestemte at jeg skulle tenke mer på det der med varmmat etterhvert, og så leste jeg Dag og Tid og bursdagsgave-fotobok ei stund. Men så var det så kaldt i huset og sjøl om jeg slår alle ovner på tar det bra lang tid før det merkes, og så tenkte jeg at jeg kanskje skulle ta en middagskvil til det var blitt innetemperatur her, og tre timer seinere sov jeg fortsatt som en stein da det banka på døra.

Jeg skjønte ingenting og glemte å ta på meg brillene, men det viste seg å være huseier som ville vise meg fram til sin yngste datter som var på heimebesøk fra studieutlandet, og de hadde med seg kake! Blåbærpaien klarte jeg å gjemme i kjøleskapet til i morra, men den her var det bare såvidt jeg rakk å ta bilde av før den var blitt helt borte. Nå er jeg ostekakeovermett og middagsproblematikken løste seg sjøl, på en måte. Neste gang jeg treffer huseierdatra får jeg kanskje med meg hvordan hun ser ut også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar