lørdag 6. februar 2010

Artig sjokk

Hei, det er helg igjen! Og rimelig finvær og jeg har på meg skjørt og hører på bokpjatt på radioen og venter på at klokka skal bli middagstid hos Magnus og Kristin. Det er Samefolkets Dag og i morra blir jeg 29 år. Det er kommet kake til meg i posten! Den kan det hende at det kommer bilde av etter at den er pakka ut, foreløpig publiserer vi en eksotisk grønnsak fra Ultra-butikken.



Så har jeg lest ei bok. Jeg er forresten ikke ferdig engang, men den er verdt å nevne likevel: Det er Disgrace av J.M. Coetzee (han fikk nobelpris og var i vinden og i bokklubbene for bra mange år siden, så det er kanskje bare jeg som ikke har lest den her ennå, men det kommer av at jeg er en sånn der språksoss som bare vil lese oversatte bøker hvis jeg VIRKELIG ikke forstår originalspråket, og nå fant jeg den på engelsk på biblioteket). Og heldigvis trenger jeg verken å skrive anmeldelse eller analyse, men kan gå rett på det mest spesielle ved leseropplevelsen. Jeg har nemlig funnet så mange nye ord! Jeg måtte skrive dem opp.

(Uxorious. Quixotic. Prurience. Turpitude. Onus. Expiate. Sodality. Pert. Succoured. Nå spørs det bare hva jeg skal med dem.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar