tirsdag 23. februar 2010

Folk i Midt-Norge er RRRASENDE

...det blei det iallfall rapportert om på radioen i går på den her tida, og det hadde med urettferdige strømpriser å gjøre. Ellers skulle radioen ha meg til å få dårlig samvittighet fordi jeg bruker strøm til oppvarming sjøl om jeg er ute av huset hele dagen (dermed blir jeg jo medskyldig i krisa, på linje med dem som hamstrer dopapir under transportarbeiderstreik), men ærlig talt så syns jeg at jeg må få lov til å kunne være inne uten både skjerf og votter, det får holde med bare skjerf.

Nok forbrukerjournalistikk. Det er altså kaldt i Trondheim igjen og is både ute og inne, i morrest var vannet frosset og da var jeg godt fornøyd med å ikke eie hus. I totida fikk jeg melding om at det var tilbake igjen, så jeg slapp å begynne å tenke etter om jeg kjenner noen som skylder meg en dusj, men da jeg var på heimtur kom det nok ei melding: Nå var det toalettene som var ute av drift. Javel, tenkte jeg, og begynte å spekulere på hvem av de jeg kjenner det er mest naturlig å besøke for å gå på do hos, men da jeg vel var heime viste det seg at dosituasjonen bare var kritisk inne hos huseieren, i Fyrstikkeska ser alt heldigvis ut til å være i orden. (Håper hun har fått orden på sine nå, forresten.)

Spennende greier, altså. Av andre dramatiske høydepunkter i dag kan nevnes sykling til og fra jobb, det er nemlig mannskitglatt og på heimturen blei jeg nesten overbevist om at de ellers eksemplariske vinterdekkene har en siste forbruksdag og at det tilfeldigvis var i går. I morrest datt jeg til og med, men det telles ikke siden det skjedde bare fem meter fra huset og jeg ikke hadde noe fart. Og det var min egen skyld også, for nå har jeg gått rundt i flere dager og lagt ut til folk om hvor rart det er at jeg ikke har sett ett eneste fall, verken av syklister eller forgjengere, sjøl om det er så himla glatt overalt.


...Åkei, det var visst alt for i dag! Jeg skulle egentlig ha imponert med et bilde av VEGETARmiddagen min som jeg laga helt på eget initiativ etter å ha vært på matbutikk og kjøpt ingrediensene (tenk!), men da kommer jo folk til å tro at jeg ikke tar bilder av anna enn mat og jeg vil jo helst ikke at det skal komme ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar