mandag 19. april 2010

Fjell og fjære


Det nærmer seg starten på toktsesongen! I mai har jeg tenkt å filme grus i Troms, og i dag var vi ute med Seisma-båten for å prøve den nye videologgen og en vinsj som heter Liv. Det var det strengt tatt ikke forhold for på de mest spennende plassene i fjorden, så vi stampa inn til Ranheim og filma slimål i fjærsteinene der isteden. Og ei kveite! Den har jeg venta lenge på.

Engenes-møtet er utsatt, jeg antar det kommer av skrekk-asken? Det gjør meg iallfall ingenting (og nå er det ikke sikkert jeg trenger å være med heller). Trude Transportforsker, som jeg satt på med fram og tilbake til Tynset i helga, kan fortelle at det ikke egentlig er noen som er interessert i å bevilge penger til forskning på temaer som "når vil sivilisasjonen bryte sammen hvis flyene aldri kommer opp igjen?", så dermed finnes det ikke særlig mange brukbare anslag. Typisk altså. 

Tynset-turen var forøvrig en kjempesuksess! Det var reine LVO-samlinga, bare at jeg hadde øvd. Vi hadde tre ganger så stort publikum som i Trondheim og et verts-orkester som rydda og ordna og organiserte mat. Stor stas, og rødvinsfest etter avspilt konsert er langt å foretrekke framfor å gå til hver sin heim for å surfe på internett.

(Men det blir ei stund til neste gang, for når det skal spilles på søttendemai er jeg jo på tokt. Jeg risikerer pinade bratsj-tørke fram til høsten nå!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar