tirsdag 27. april 2010

Mere mat

Gjett hva som er begynt? Jo, PIKNIKSESONGEN! All ære til Alex for det, det er ikke sikkert at jeg hadde skjønt det av meg sjøl.



Jeg mener forresten at piknik- og skisesong er ikke-overlappende, men det er Johan uenig i, han sier at det bare gjelder den andre enden av sesongene. To plenmiddager med utsikt til kanonene på Festningen blei det iallfall i forrige uke, det er så fint som bare det, spesielt hvis man tar på seg stillongs først og hvis området ikke er infisert av studenter som har kledd seg ut som russ. (Det er visst noe de holder på med i Trondheim, ja, jeg syns det er pussige greier og det hadde vært bra mye kulere om de for eksempel hadde kledd seg ut som prinsesser eller noe.)


Ellers i matveien så var det vel én dag jeg ble nødt til å koke sjøl, men da inviterte jeg i det minste Nicolas (som begynner å bli litt lei av å være den eneste jeg tar bilde av, mistenker jeg, og uklart blir det óg), men i helga gjorde han gjengjeld og kom og lagde tartiflette til meg. (Det er sånn her og det er snacksy.)

Og i går var det middag hos huseier! Hun driver og integrerer meg i nabolaget, tror jeg. Den her gangen hadde hun til og med invitert en geofysiker bare til meg... (Men han blei sjuk og ville ikke komme, verst for ham.)

In other news så er det egentlig ikke så mange other news:
- Jobbspørsmålet har de sagt at jeg skal få ordentlig svar på i løpet av uka
- Seisma-båten begynte å gå nordover i dag og det betyr at toktsesongen er i gang, jeg har kjøpt ei svær feit marinbiologibok med bilder av alle de dyrene jeg har tenkt å imponere med at jeg kan navnet på (sjøl om det viktigste strengt tatt er å kunne se forskjell på sandholdig grus og grusholdig sand)
- jeg har ført min siste Svalbard-selvangivelse i overskuelig framtid og det var egentlig ganske vemodig
- trampolineantallet langs sykkelruta mi øker eksponensielt om dagen

- og til slutt presenterer vi et eksempel på skikkelig sjarmerende tagging:

Sommer + Lade = sant!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar