søndag 11. april 2010

Skisesongen tar aldri slutt


Nu e det vår her i byen og gatan e bar, men i Bymarka er det fortsatt skiføre, iallfall for entusiaster. I dag har jeg infiltrert en diger gjeng med NTNU-folk som skulle bygge team ved hjelp av pinnebrød og skihopping, det var forferdelig artig og snøballkrigen varte i timesvis. De har et bra team der borte på Gløshaugen, ser det ut som, men det hevdes at det er mer den mentale enn den faktiske gjennomsnittsalderen som skiller dem fra for eksempel teamet mitt. (Der skal jeg forøvrig ha intervju nå på fredagen. Hvis det går dårlig kan jeg jo ta og lære meg isfysikk isteden...) 

Så har jeg sjaina sykkel etter ganske mange av kunstens regler! Til og med noen av de reglene som handler om å bytte ut deler som er blitt utslitt, og dem bruker jeg jo vanligvis å ignorere. Nå har jeg friske fine nye sommerdekk og sykkelen er så blank, så blank. Det blir stress og styr i neste uke med orkesterkonserter og intervju og alt det der, så det kunne passe bra å spare inn to tredjedeler av tida det tar å komme seg på jobb når sykkelen for eksempel er punktert.

Og i går feira vi Renate sin bursdag, som forresten er i morra, på behørig vis: Med sjokoladefondue og moonwalking og simultanoversettelse av uanstendige franske søttitallssanger fra Spotify! Men da hadde jeg lagt kameraet heime for anledningen, så der blei dere nok snytt for både det ene og det andre.

Det var alt, på tide å se om brødet er modent for å lures ut av ovnen. (Hurra, jeg har surdeig! Gjett hvem jeg har arva den av.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar