søndag 18. mars 2012

Vekvessetra

Skare og motvind og snowboard og pulk, og SOL

I dag har jeg vært på et fjell, men jeg klarer ikke å finne ut om det har noe navn. I går var jeg på et anna fjell, etter å ha prøvd å gå på et tredje fjell, men blitt hindra av snøfokk og nullsikt. I går fikk jeg brenne bål! Nå tørker jeg kortfeller og kjenner på stive plogemuskler. Det har vært ei fin helg, om enn med mye skare.

Vi skulle egentlig gå på det fjellet bakom her, men det fant vi ikke

Ja, og atten personer på hyttetur er litt uvant - to av dem var dessuten ikke fylt ett og et halvt år og da liker man å stå opp tidlig og leke trampeleken. Ellers var det mange solide ski-VM-nasjoner representert: Slovakia og Slovenia og Italia og Tyskland og Norge. (Hva med Frankrike, utmerker de seg? Franskmannen var han som hadde med seg snowboard, han gikk med truger opp på fjellene og fikk kjøre ned igjen tilsammen antakelig tjue minutter denne helga, men han var godt fornøyd.)

Og når ski-personifiseringa regnes med, blir det som å ha med seg enda flere folk!

Dobbelt-Fridtjof, Helge og Cecilie

Men fint, altså. I morra er det neste uke og da blir det nok mye kontorværing, imidlertid gikk den der medarbeidersamtalen strålende og ingen tok opp at jeg kommer for seint på jobb hver eneste dag, så det skulle ikke være noen grunn til å miste motet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar