søndag 4. mars 2012

Helge på Storheia


Jeg har verdens beste ski og de sto i gangen i hele februar mens jeg var ute på vift, men NÅ i helga var det kanonvær og ingen unnskyldninger og jeg fikk til og med lura med meg en programmerer med Fjällräven-sekk, og vi traff perfekt det tidsvinduet etter at barnefamiliene har kjørt heim til middag, men før hodelyktspurterne kommer på banen. Det var stas og jeg vil på nytt fremheve Helges plogeegenskaper; aldri i mitt liv har jeg vært så lite vettskremt nedover bratte smale isete hardtrakka preparertløyper som nå!

Og tenk at det faktisk er fjell i Bymarka, fjell uten skog på der det er utsikt til plasser som ikke bare er dyrkamark og boligfelt og myr, eller iallfall er dyrkamark og boligfelt og myr i andre kommuner. Jeg prøver å holde trøndernaturklaginga mi litt for meg sjøl siden jeg er egentlig er lei av å være så ufyselig utakknemlig og storforlangende i møte med for eksempel folk som kommer flyttende fra Nord-Tyskland og syns de har endt opp i et friluftslivsparadis, og det virker til og med: Jeg har ingenting å utsette på Storheia, Storheia gjør jobben sin eksemplarisk og var akkurat det jeg trengte i går. (Storheia, og taco, og Batman-film.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar